Træning med Sclerose med Franciska Vesterholm

Kom til et spændende foredrag om Træning med Sclerose i Nexø Hallen.    Den 24 Aug. Kl 11-13.

Foredrag – Træning med sclerose (og andre kroniske sygdomme)  – en guide i øjenhøjde  Franciska Vesterholm er 46 år, gift og mor til to piger på 15 og 18 år. Hunfik i 2007 konstateret sclerose. Som så mange andre fik Franciska tilbudtmedicin, der skulle dæmpe frekvens og omfang af attakker som følge afsygdommen. Medicinen blev dog fravalgt igen efter 5 år pga. foromfattende bivirkninger. Beslutningen blev taget i oktober 2012 i samrådmed egen neurolog, og nu fokuserer hun på bevægelse, motion og kostsom alternativ. Franciska gik fra ikke at kunne cykle, holde balancen,mærke hele højre side til at fungerer normalt ved at træne hårdt mange gange om ugen efterhun fik diagnosen.Franciska har efterfølgende uddannet sig til fitness- og spin instruktør og har arbejdet sominstruktør for personer med vedlagsfri fysioterapi tilbud i et lokalt fysiocenter igennem fem år. Nuunderviser hun på almindelige bikehold i LifeClub Roskilde efter nyeste teknologi, primært forraske, men her er også plads til folk med skavanker.Franciska deler desuden sine erfaringer, og medvirker til at motivere andre med sclerose til at fåmere fysisk aktivitet i deres dagligdag gennem Facebook-gruppen ”Træning med sclerose – forfolk med diagnose”. På sitet deles vores sejre og vi hepper på hinanden – vi paralleltræner påtværs af landet, alder og træningserfaring. Det skaber en fantastisk synergi at være en del af ettræningsfællesskab, hvor der er plads til alle – lige fra rollator-raceren til triatleten.Franciska tager rundt i landet som foredragsholder og griber her fat på emnerne: motivation, rådog vejledning i, hvordan man kommer i gang, hvorfor det er vigtigt, og hvilke drivkræfter mankan tage i brug. Teorierne er veldokumenterede af uafhængig forskning og naturligvis egneerfaringer. Og det er Franciskas vision at få spredt budskabet om, hvor vigtig bevægelse,motion og kost er, for vores mulighed for at tage ansvaret for vores sygdom og fastholdestyringen over eget liv og sygdom. Og at ALT bevægelse tæller, giver bedre velvære og erbedre end intet – FORDI SAMMEN SLÅR VI SOFAEN :-)Når hun ikke træner og holder foredrag, skriver hun på en bog med arbejds titlen Træningmed sclerose og andre kroniske sygdomme – en guide i øjenhøjde, som snart udkommerog hun har tidligere holdt oplæg sammen med Ulrik Dalgas som er forsker ved ÅrhusUniversitet på netop området træning og Multible sclerose. Book Franciskas foredrag på Facebook siden ”Forfatter og foredragsholder Franciska Vesterholm” eller på mail franciska@vesterholm.com og få inspiration til hvordan du  kommer i gang med og fastholder din træning og motivation - en træning som er for livet.

Der blir serveret kaffe/te og kage under foredraget.   Tilmeldning på  mobil nr 40575070. Eller mobilpay  box73155.  Det koster 50kr.   Sidste frist er den 19 Aug.     Håber der kommer en masse.