Det støtter du YGG

Vi samler ind til forskning i sclerose. Det gør vi for at sikre bedre vilkår og bedre behandling for de mere end 16.000 danskere, som lever med sclerose hver eneste dag.

Du støtter automatisk ved køb af YOU GO GIRL T-shirt eller ring

Udover at deltage på en walk og opmuntre til at folk støtter jeres indsamling, kan du via Scleroseforeningens webshop købe dette års YOU GO GIRL T-shirt og ring. Ved køb støtter du automatisk forskning i sclerose. Find T-shirten og ringen her https://www.companyplus.dk/Scleroseforeningen/default.asp

Vi vil stoppe sclerose
Hvert år rammes 600-700 danskere af sclerose, og antallet er fordoblet på 20 år. Den udvikling arbejder Scleroseforeningen hver eneste dag for at sætte en stopper for, og du kan være med til at gøre en forskel ved at deltage i YOU GO GIRL.

Hvad er sclerose
Sclerose er en kronisk sygdom, hvor immunforsvaret går til angreb på nervecellerne i centralnervesystemet. Sygdommen kan endnu ikke helbredes, og for de fleste forværres den år for år. Symptomerne på sclerose dukker for de fleste op i 20-40-årsalderen, og to ud af tre er kvinder. Også børn kan rammes af sygdommen. Hver eneste dag når forskerne længere i deres søgen på behandling og helbredelse. Og hvert et bidrag til forskning i sclerose gør derfor en vigtig forskel.

Hver en krone gør en forskel
Jo flere deltagere vi er, des flere penge kan vi aflevere til vigtig forskning. Med YOU GO GIRL går vi sammen for at kunne give mennesker med sclerose et bedre liv og bedre vilkår gennem støtte til forskning i sclerose. Sammen skaber vi håb for en bedre fremtid.

Følg linket til mere viden om forskning i sclerose