Gå til hovedindhold

Din rolle som koordinator

Kort fortalt

Som koordinator bliver du den lokale tovholder på indsamlingen. Du er den person, som er med på holdet fra start til slut.

Du vil være den, der modtager information fra sekretariatet og formidler det videre til dine indsamlere og andre involverede. De frivillige indsamlere skal hjælpe dig med det praktiske ved at opstille og afhente indsamlingsbøsserne.

Du får du hjælp og støtte til dine opgaver som koordinator via:

  • Sparring med foreningens organisationskonsulent undervejs
  • Telefonsamtale inden indsamlingens start, hvor du kan stille eventuelle spørgsmål

Nogle af dine koordinatoropgaver kan du sagtens involvere andre frivillige i. Det kan eksempelvis være opgaven med opdeling af områder eller rekruttering af indsamlere. Det er blot vigtigt, at du som koordinator har det store overblik i hele perioden.

Vi i sekretariatet er her også for at hjælpe, og for at vi sammen kan skabe en super god butiksindsamling. Vi glæder os til sammen med jer at indsamle et flot beløb til forskning i kampen mod sclerose.

Læs om udgifter forbundet med indsamlingen her