Sclerose er en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom, som rammer flere og flere danskere. I Danmark har vi verdens højeste forekomst af sclerose. Lige nu er der 18.616 mennesker med sclerose i Danmark – et tal, der næsten er fordoblet de sidste 20 år. Tallet stiger, men ingen ved hvorfor. Derfor er det nødvendigt at skaffe penge til forskning i og livet med sclerose. Det gør vi bl.a. ved at styrke fundraisingen og afholde stærke events i ind- og udland – og her kommer du ind i billedet som eventmanager.

I Scleroseforeningen bruger vi events til at udbrede kendskabet til foreningens arbejde og indsamle midler til forskningen i sclerose. Vi planlægger og afholder events, der er målrettet mennesker, der har sygdommen tæt på, men også events målrettet resten af danskerne. Målet er fundraising af midler til forskning i sclerose, skabe kendskab til sygdommen og leads til vores øvrige arbejde i foreningen.

Du er kommerciel, visionær tænkende og en stærk kommunikatør

Som eventmanager bliver din primære opgave at stå i spidsen for vores middagsevent MS Middag. Hos Scleroseforeningen har vi store ambitioner med MS Middag. På MS Middag er man vært for en 3-retters middag i eget hjem for venner og familie.

Gæsterne betaler en kuvertpris, som går til forskning i sclerose, mens råvarerne til middagen er doneret til værten. Vi tror på, at eventen har et stort potentiale til at udvikle sig og vokse sig større – og at konceptet kan udvikles til både erhvervslivet, samarbejdspartnere og nye målgrupper, som ikke deltager i dag. Du skal derfor både kunne drive eventen, men også i høj grad kunne udvikle konceptet bag MS Middag og eksekvere på nye tiltag.

Du skal have et kommercielt drive og være nytænkende med et godt øje for at opbygge stærke kampagner og events. Du skal også være en stærk kommunikatør og forstå at kommunikere med deltagere, samarbejdspartnere, i nyhedsbreve og andre medier. Udover at du skal stå i spidsen for MS Middag, vil du få ansvaret for at bygge et godt program op omkring Scleroseforeningens erhvervspakker og stå for salg af annoncer i vores medlemsmagasin SAMMEN.

Du får ansvar for:

• Udvikling og eksekvering af MS Middag
  • Markedsføring og rekruttering til MS Middag
  • Kommunikation med deltagere via nyhedsbreve og sociale medier
  • Daglig dialog med deltagere og eventuelle samarbejdspartnere
  • Tæt samarbejde med de frivillige omkring deres MS Middag-events; herunder motivation, anerkendelse, ideudvikling og sparring
  • At opbygge vores erhvervsprogram, herunder afsætning af annoncer i vores magasin
  • At løse arbejdsopgaver i forbindelse med alle events og arbejdsopgaver internt i teamet
  • Du bliver budgetansvarlig og skal sørge for at nå indsamlingsmålet for MS Middag.

Dine kompetencer:

• Du har en relevant uddannelse inden for området
  • Høj arbejdskapacitet og formår at tage et projekt fra strategi til færdigt produkt
  • Du har et stort servicegen og får energi af at arbejde med mennesker
  • Du er grundig og ansvarlig og sætter en ære i at tingene fungerer
  • Du er dygtig til at formulere dig både på skrift og i tale
  • Du trives godt med det kommercielle ansvar for projekter
  • Du er nytænkende og ikke bange for at tage fat
  • Du trives med mange forskelligartede opgaver
  • Du har overblik fra rekruttering til afsluttet forløb

Du bliver en del af vores Erhvervs- og eventteam, som organisatorisk er placeret i afdelingen for kommunikation, fundraising og partnerskaber. Organisationen i Scleroseforeningen er flad, så der er ikke langt fra dine gode tanker til handling.

Vi ønsker at skabe de bedste vilkår for de mennesker, der lever med sclerose i Danmark, så med andre ord: Vi drives af at gøre en forskel og håber, du vil være med i kampen for en verden uden sclerose. Vi glæder os til at høre fra dig.

Hvem er vi?

Scleroseforeningens sekretariat holder til i nye lokaler i det centrale Valby. Vi er næsten 100 medarbejdere, hvoraf ca. 65 arbejder i Valby. Tonen er uformel med stor fleksibilitet og selvstændighed i tilrettelæggelsen af vores arbejde, og vi gør meget for at sikre god trivsel. Samtidig har vi både fagligheden og hjertet med i sagen – og derfor tager vi det personligt, når vi arbejder for en verden uden sclerose og for at forbedre vilkårene for de mennesker, der lever med sygdommen.

Din ansøgning

Skriv til chef for Erhverv og events, Mette Hjulmand (mhj@scleroseforeningen.dk), hvis du har spørgsmål, som ikke besvares her i opslaget. Mette er i Frankrig med eventet Cykelnerven det meste af juni, så du skal forvente lidt svartid.

Send din ansøgning på mail: job@scleroseforeningen.dk senest den 21. juni.

Samtalerne vil blive afholdt i slutningen af uge 26 og 27. Vores målsætning er, at du kan starte i stillingen den 1. september 2024.