Få svar her You Go Girl

Har du spørgsmål til YOU GO GIRL? Søger du information og praktiske oplysninger? Her kan du finde svar på en række ofte stillede spørgsmål og finde kontaktinformation på Scleroseforeningens YOU GO GIRL team.

Hvordan kommer You Go Girl 2020 til at foregå?

Vi fortsætter kampen ufortrødent, for det er en vigtig kamp at kæmpe. Men fremfor at alle går sammen, spreder vi budskabet og turene ud over hele juni måned. Det betyder følgende You Go Girl konceptet i 2020:

1. You Go Girl 2020 flyttes til juni

2. Alle går alene eller med dem, som de allerede omgås

3. At der fortsat gøres opmærksom på din kamp mod sclerose, og samles penge ind til den vigtige forskning, via din Betternow indsamling

Spørgsmål og svar - YOU GO GIRL

• Hvad går YOU GO GIRL præcist ud på?

YOU GO GIRL er et walk, hvor vi går for at skabe opmærksomhed om sclerose, imens vi samler ind til forskning i sclerose. YOU GO GIRL finder sted i hele landet i løbet af juni måned 2020.

Du kan enten oprette dit eget walk på en valgfri dag i løbet af juni, eller melde dig som deltager på et eksisterende walk.

Du kan arrangere et walk i din by. Det gør du ved at tilmelde et hold og opfordre dit netværk, såsom familiemedlemmer, venner og bekendte, til at gå med dig "sammen hver for sig".

Derefter skal du gå i gang med at finde en rute i dit område/by, længden af ruten er op til dig, men hvis I er friske på en længere tur, er budskabet ved at gå 16.000 skridt, (ca. 11,2 km) for de 16.000 mennesker i Danmark med sclerose, virkelig stærkt.  Et forslag kan også være at opdele ruten i forskellige distancer, fx 2 km, 5 km og 9 km (dette kan ikke gøres via hjemmesiden, men må planlægges på egen hånd).

Når du har tilmeldt dit hold, sørger vi for at oprette en indsamling for jer på indsamlingssiden Betternow. Ideen er, at I på holdet opfordrer jeres netværk til at støtte jer gennem den oprettede indsamling.

• Hvad gør jeg, hvis jeg vil lave et hold og oprette en rute i min by?

Du samler dit eget hold af venner, bekendte, kolleger, naboer eller andre, der kunne tænke sig at gå med. Du optegner en rute i det område, du ønsker, at I går i. Alt efter hvem, du forestiller dig, der kunne deltage på din rute, anbefaler vi, at du tager højde for, om ruten er handicapvenlig.

Du kan enten oprette et walk, der er åbent for deltagertilmeldinger, eller du kan oprette et ’lukket’ walk, hvor det kun er dem, du selv inviterer, der kan tilmelde sig. Du opretter dit hold her

Tip! Det er en god ide, at der er et offentligt toilet eller lignende i nærheden.

• Hvor lang skal ruten være?

Længden af ruten er op til dig, men hvis I er friske på en længere tur, er budskabet ved at gå 16.000 skridt, (ca. 11,2 km) for de 16.000 personer i Danmark med sclerose, virkelig stærkt.

Et forslag kan også være at opdele ruten i forskellige distancer, fx 2 km, 5 km og 9 km (dette kan ikke gøres via hjemmesiden, men må planlægges på egen hånd).

• Er der et sted, hvor man kan se, hvilke byer YOU GO GIRL foregår i?

Du kan under fanen ’Tilmeld dig et walk’ se på danmarkskortet, hvor der på nuværende tidspunkt er oprettet walks, som du kan tilmelde dig. Du kan også indtaste din adresse i søgefeltet ovenfor danmarkskortet, så finder vi et hold tæt på dig. Gå til danmarkskortet her

• Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har et hold, men bare deltager som enkeltperson?

Hvis du ikke har et hold at gå med, kan du blive tilknyttet et allerede oprettet hold og deres rute ved at kontakte en holdkaptajn, eller ved at tilmelde dig et åbent hold, som du finder via danmarkskortet. Gå til danmarkskortet her

• Hvordan opretter jeg en indsamling?

Når du har tilmeldt dit hold, opretter vi en indsamling for dit hold på Betternow. Som holdkaptajn får du ved din oprettelse af et walk tilsendt login-oplysninger til holdets indsamling. På den måde kan alle på holdet bruge den oprettede indsamling til at henvise deres netværk til at støtte jeres indsamling.

• Er YOU GO GIRL kun for kvinder?

Alle kan gå med på YOU GO GIRL – uanset køn og alder. Navnet "YOU GO GIRL" kommer af, at størstedelen af mennesker med sclerose i Danmark, er kvinder, og det er netop denne negative udvikling, vi vil skabe opmærksomhed om.

• Hvornår er sidste tilmeldingsfrist for hold- og deltagertilmelding?

Du kan løbende oprette et hold og melde dig som deltager til årets YOU GO GIRL. Det vil være muligt at tilmelde sig helt indtil walken starter. Der vil dog være en leveringstid på t-shirt og ringe, så hvis du tilmelder dig tæt på walk datoen, kan vi ikke sikre at din ordrer når frem inden walken.

• Hvordan køber jeg en T-shirt og ring?

T-shirts og ringe kan bestilles igennem vores webshop, her vil leveringsbetingelser være beskrevet https://www.companyplus.dk/Scleroseforeningen/default.asp

Vær opmærksom på leveringstid på t-shirt og ringe, så du kan være sikker på at din ordrer når frem inden den walk du deltager på.

• Hvordan kontakter jeg YOU GO GIRL teamet?

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til You Go Girl.

Scleroseforeningen
    Poul Bundgaards Vej 1, st.
    DK-2500 Valby
    Tlf: (+45) 36 46 36 46