Kan det hjælpe personer med sclerose at registrere fysisk aktivitet, søvn, kostindtag og symptomer?

Scleroseforeningen har igangsat et større projekt med det formål at støtte de medlemmer, der ønsker et større overblik over livsstilsfaktorer, som kan have betydning for deres velbefindende. Som en del af projektet vil Scleroseforeningen udvikle og afprøve et digitalt værktøj, som på en simpel måde kan registrere fysisk aktivitet, søvn, kostindtag og symptomer. Dette skal gøre det muligt for brugerne at danne sig et overblik over eventuelle sammenhænge mellem disse forhold og indgå mere aktivt i håndteringen af deres egen sygdom.

I den forbindelse søger vi deltagere til workshops, hvor vi i fællesskab skal finde frem til, hvad værktøjet skal indeholde, og hvordan det bliver brugbart for personer med sclerose.

Lyder dette relevant for dig? Så læs med og tilmeld dig som deltager til vores workshops.

Hvad går workshoppen ud på?

For at gøre det digitale værktøj relevant og brugbart for personer med sclerose, ønsker vi i Scleroseforeningen at inddrage vores medlemmer i udviklingen af værktøjet. Vi vil derfor gerne invitere dig til at deltage i to workshops; én workshop hvor vi diskuterer, hvad værktøjet skal indeholde for at være relevant for dig, og én workshop hvor vi diskuterer den måde, data bedst præsenteres på. Begge workshops vil være sammen med ca. fem andre personer med sclerose og tre personer fra Scleroseforeningens forskningsafdeling.

Hvor og hvornår?

Vi afholder både workshoppen i Århus og i København, og man melder sig til de to workshops enten i København eller Århus – nærmere lokation følger.

Datoer for workshops i København: 20. maj og 17. Juni

Datoer for workshops i Århus: 17. maj og 14. juni

Uanset om du tilmelder dig i København eller Århus, vil begge workshops foregå i tidsrummet 15.30-17.30. Hver workshop kommer til at vare i 2 timer, og vi sørger naturligvis for pauser, Corona-venlige forhold og forplejning.

For at deltage skal du kunne være med til begge workshops, dvs. både i maj og juni, og selv sørge for transport frem og tilbage fra workshoppen. Vi dækker transport op til 100 kr. hver vej.

Vil du vide mere eller deltage?

Hvis du har lyst til at deltage, så udfyld denne formular  – så vil vi kontakte dig med mere information. Hvis du har nogle spørgsmål eller vil høre nærmere, er du også meget velkommen til at kontakte Josephine Lyngh Steenberg på telefon 51329631 eller e-mail jst@scleroseforeningen.dk.

Du vil til enhver tid kunne trække dig fra projektet, hvis du alligevel ikke ønsker at deltage.