Livsglæde og træning gennem gang og vandring

Scleroseforeningen søger deltagere til et nyt projekt om livsglæde. På denne side kan du læse mere om projektet og hvordan du tilmelder dig.

Hvem: Dig med sclerose, der har lyst til at udfordre dig selv og give din form og udholdenhed et boost. Du er ikke nødvendigvis vant til at gå lange ture, men har lyst til at forbedre din fysik og prøve kræfter med en ny træningsform.

Hvad: Scleroseforeningen opstarter i efteråret 2020 et træningsforløb, med fokus på sjov og social træning. Træningsforløbet løber over 7 uger, med træning to gange ugentligt. Der oprettes fem hold forskellige steder i Danmark. Træningerne vil bestå af både kontinuert gang træning og intervaltræning.

Træningsforløbet består af gang/vandre aktiviteter og kan tilpasses til den enkeltes niveau. Træningsforløbet er udarbejdet af forskere fra Århus universitet og instrueres af kompetente instruktører, der afholder træningen i naturskønne dele af lokalområdet.

Træningsforløbet afsluttes med et fælles event lørdag d. 3. oktober 2020, hvor vi i samlet flok bestiger Himmelbjerget.

Med henblik på at evaluere projektet vil der blive foretaget en gangtest før og efter det 7-ugers lange træningsforløb. Du vil derudover blive bedt om at besvare en række spørgeskemaer.

Hvornår: Mandag og torsdag eftermiddag kl. 17 fra uge 34 til og med uge 40, samt lørdag d. 3. okt.

Hvor: København, Roskilde, Odense, Holstebro og Aalborg

Hvis du har spørgsmål til projektet eller vil tilmelde dig et træningshold sendes en mail til Signe Gunnersen på sgu@scleroseforeningen.dk. Husk at noter, hvilken af de fem byer, du er interesseret i at blive tilknyttet.