Balancevest - introduktion og demonstration

Vi har fået Line Lenette Andersen fra Skodsborg fysioterapi til at give  en introduktion til. BalanceWear®, der  er en vest til patienter med balanceproblemer. .

BalanceWear®, der  er en vest til patienter med balanceproblemer.
Så hvis du har udfordringer på dette område vil det være en god ide at melde dig til for at se, om det er noget for dig.

Lidt om vesten:

Dette kropsbårne hjælpemiddel giver ved et diskret vægtsystem sensorisk information til nervesystemet, og herved påvirkes balanceevnen.
Fleksible vægte placeres på vesten med et velcrosystem. Vesten er nem at bære, og der findes to modeller – en med lændebælte – og en uden.

Når brugeren påføres den justerede vest vil personen opleve en større grad af stabilitet.
 Samtidig vil der frigives ressourcer, der ellers ville være brugt til at skulle holde balancen og i stedet nu vil kunne benyttes i andre ADL-funktioner som f.eks. madlavning, rengøring og personlig hygiejne. Hjælpemidlet har altså til opgave at formindske sårbarheden overfor påvirkninger, der vil kunne bringe brugeren ud af balance og disponere til fald.