Sommerferie i Dronningens Ferieby

Sommerferie i Grenaa

Uge 26. lørdag den 22. juni til fredag den 28. juni 2019.

Scleroseforeningen stiller hjælpere til rådighed under dette ferieophold.

Du skal selv stå for transport til og fra Dronningens Ferieby

Tilmelding online

Frist 1. april 2019

Musikuge i Dronningens Ferieby
lørdag den 22. juni til fredag den 28. juni 2019

Elsker du dansk sommer, og undgår du helst flyrejser, er Dronningens Ferieby det perfekte valg til en dejlig social ferieuge, hvor havet med tilgængelig badebro indbyder til en dukkert.

Uge 26 i Dronningens Ferieby bliver en uge, hvor vi hylder musikkens store ikoner fra indland og udland. I skal selv skrive jer ind i historien (feriebyens) med en sang i slutningen af ugen, hvor inspirationen er på sit højeste.

Vi skal lytte til John Mogensen, Dubliners, nyde klassisk musik og på ægte cowboy maner spise spareribs og coleslaw på ternede duge, drikke kolde øl af store krus, alt imens Willie Nelson synger ”on the road again” og god gode gamle Dolly med den magiske stemme, gir den med ”play a song for me appeljack appeljack”.

Vi har korsang på programmet, vi skal lære at synge i kanon, men vores højskolesangbog skal bestemt også luftes blandt andet mens vi spiser vores morgenmad i fælleshuset.

Men lad os slutte af med mindet om vores helt egen Larsen og den skønne ”åh manaña – håber vi får i morgen med” fra filmen Midt om natten, men sandelig også sunget i Jydske Bank BOXEN

Pris:

Ægtepar: 5.850 kr. pr. person i feriehus.

Enkel person: 5.850 kr. i delt feriehus. Tillæg for enkelt hus 1.700 kr.

Du betaler og sørger selv for transport til og fra Dronningens Ferieby.

Inkluderet i prisen:

Fuld forplejning (3 måltider), udflugter, aktiviteter, opredning, energiforbrug og slutrengøring.

Gælder dog ikke drikkevarer, se program.

Ankomst / Afrejse:

Ankomst lørdag den 22. juni mellem kl. 14-16
Afrejse fredag den 28. mellem kl. 10-11

Forplejning:

Morgenbuffet: hver dag mellem kl. 9-10
Frokost: kl. 12 inkl. 1 øl eller 1 vand
Aftensmad: kl. 18 (2 retter) – inkl. 2 øl eller 2 vand eller 2 glas rød- eller hvidvin. Herefter kaffe med 1 avec.

På udflugter erstattes frokosten med madpakker eller sandwich

Hjælpere:

Der er under hele ferieopholdet en hjælperstab til din rådighed, både dag og nat.

Førsteklasses huse - indrettet med omtanke:

I føler jer hurtigt hjemme i de charmerende og smagfulde indrettede feriehuse, som er indrettet til at gøre hverdagen lettere. Uanset om du sagtens kan gå eller har brug for hjælpemidler, er alt gennemtænkt for at give jer en tryg og problemfri ferie med masser af tid til at være sammen.

Fra hvert rum er der direkte udgang til havemøblerne på den dejlige fliseterrasse. I bor i et skønt plantageområde – et stenkast fra en af Danmarks bedste badestrande. Her er det muligt, også for kørestolsbrugere, at komme i vandet.

Alle feriehuse har badeværelse med bruser og vaskemaskine, fuldt udstyret køkken med komfur, ovn, opvaskemaskine, køleskab med lille frys, smart-TV, gulvvarme i stue, køkken, gang og på badeværelse. I har egen P-plads foran huset. Alle huse er handicapvenligt indrettet

Udflugter i ugens løb:

De dage vi er på udflugt bliver I hentet i liftbus, som kører jer fra sted til sted og altid er i nærheden. Hjælperne er naturligvis med på alle udflugter.

Programmet er ikke helt på plads.

Tilmelding:

Du ansøger om at komme med på rejsen her

Tilmeldingsfrist:

1. april 2019

Pårørende eller privat hjælper:

Du kan rejse med egen hjælper eller en pårørende, som betaler for egen rejse og skal udfylde eget ansøgningsskema. Rejser du alene, sørger Scleroseforeningen for de nødvendige hjælpere til dig.

Når du ansøger online, får du i din e-mailkvittering et link på din pårørende/hjælpers ansøgningsskema.

Yderligere information:

rejser@scleroseforeningen.dk