Åben MR-scanner

Spørgsmål

Jeg er mor til en datter med sklerose, som i dag har været til MR skanning. Det er den værste MR skanning hun har haft, og hun var dybt ulykkelig, fordi hun var i en skanner, hvor hun var låst fast med en plade der trykkede hende på brystet - og for ikke det skal være løgn virkede højtaleren ikke, så radiografen kunne ikke høre, at hun prøvede at komme i kontakt med hende. Det gjorde oplevelsen meget værre end de andre gange, i forvejen er det meget svært at være i en lukket skanner, når man har både angst og klaustrofobi (på trods af indtagelse af 2 beroligende piller). Som det ser ud lige nu, vil hun aldrig i en lukket skanner igen. Er det slet ikke muligt, at blive MR skannet i en åben MR skanner på et af vores sygehuse?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind