Abnorm kløe

Spørgsmål

Min hustru er 59 år, og har haft sklerose siden 1989, hun har altid været allergiker, overfølsom over for hund, kat, marsvin, husmider, græs osv. Det er blevet bedre jo ældre hun er blevet, og til sidst brugte hun ikke vensoline. For ca. 10 år siden begyndte hun at få knopper, og klø de steder hvor de kom, de kunne komme over hele kroppen, hun blev testet positivt for formaldehyd, nikkel og kobolt. Kløen kunne dæmpes med creme elocon.

For 9 måneder siden, begyndte hun at klø helt vildt. I den tid har vi gået til læge, hudlæge, Roskilde hudafdeling, og Gentofte hudafdeling. Og ikke nogen af dem har kunne give hende medicin, som har kunnet hjælpe på kløen. Hun blev testet positiv på formaldehyd, nogle af de ting hun bruger til daglig, blev testet på Gentofte, og noget har været positivt. Den kløe hun har nu, er meget voldsomt, ud over hendes sklerose, så giver det hende en meget dårlig livskvalitet. Vi kan dæmpe kløen med indpakket frost poser, som bliver bundet på det sted hun klør, og ud over det bliver hun cremet ind 2 til 3 gange om dagen, med creme som er testet for formaldehyd. Kløen har en springende effekt på kroppen. Hun har gennem årene udviklet en kulde tendens, hvis der ikke er 28 til 30 grader i huset, så fryser hun.

Hun har taget mange piller gennem tiden, nu er det skåret ned til 3 Baklofen, 2 Lyrika, og nogle kalkpiller. Ja hun tager også lyrika for hun har også trigeminus Jeg kan tilføje, at det ikke er hver nat vi får søvn, og hvis man ikke lige er der, med creme og frost, har hun revet sig til blods. Kan kløen og temperaturføling have noget med sklerosen at gøre, og hvordan kan man få dæmpet kløen, Og rettet op på temperatur?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind