Anden chauffør end ejer

Spørgsmål

I vores lille læseklub er der ét af medlemmerne, der sidder i kørestol og har respirator - det giver hende mulighed for at have en personlig hjælper 24 timer. Ikke alle hjælperne er trygge ved at køre med x i bilen, der er registreret som handicapbil, så hendes mand har trådt til som chauffør. Manden døde pludseligt for 2 måneder siden, og min mand - socialpædagog og indtil pensionsalder ansat på en boenhed og vant til at køre med handicappede - tilbød at agere chauffør. Må han køre x og hjælper til mødestedet, og køre hjem i bilen uden x, og hente hende senere på mødestedet, og køre hende og hjælperen til bopælen? Jeg har diskuteret det med vores datter, og vores svigersøn mener ikke, min mand er dækket af nogen forsikring, hvis han kører uden x i bilen. Er det korrekt?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind