Anti-fosfolipid antistof eller Hughes syndrom

Spørgsmål

Jeg har på hjemmesiden www.ms-diet.org læst at nogle mennesker fejlagtigt var blevet diagnosticerede som MS-ramte, men i virkeligheden havde Hughes syndrom. En kvinde var lammet fra halsen og ned og blev mobil efter behandling for Hughes syndrom.

En manifestation ved syndromet kan være livedo reticularis. Jeg er klar over, at dette kan forekomme uden man fejler andet, men vil alligevel spørge om følgende:

Vil det være relevant at blive testet for Hughes syndrom, hvis man som MS-ramt har dette livedo reticularis? Og vil det, under alle omstændigheder, være fornuftigt at blive testet for Hughes syndrom, eller andre måske farlige tilstande, hvis man har livedo retucularis, men ikke har andre sikre tegn på syndromet?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind