APV - arbejdspladsvurdering

Spørgsmål

Vi får besøg af 4 gange om dagen med sidste besøg omkring kl. 22.00, hvor min kone bliver lagt i seng.
Vi bor i rækkehus, hvor dørbredden er 80 cm, og har indrettet et værelse ved siden af toilettet til hospitalseng, stålift, og toiletstol dette rum er blevet godkendt af visitator.

Min kone bliver flyttet over på toiletstolen via liften, toiletstolen bliver derefter kørt ud over toilettet og afbremset, hvor hun som vi andre gerne vil være lidt alene. Hun ordner selv resten, og kalder når hun er færdig. Der er 2 hjemmehjælpere om at klarer opgaven, som tager ca. 15 min. Nu begynder de at klage over, at det er svært at passerer de 2 døråbninger, selvom der er ingen dørtrin er, og der er lagt en rustfri plade for at eliminere ujævnheder.  Vi har boet i vores andelsrækkehus i 7 år. Vi har påtænkt endnu en gang at flytte, til et hus som kan godkendes af kommunen og visitator.

For ca. 1 år siden kom der kun en hjemmehjælper, men grundet en vægtforøgelse hos min kone på ca. 10 kg kommer der nu 2. Som min kone siger, går de kun i vejen for hinanden og slider på inventaret?

Det som vi gerne vil have oplyst er et regelsæt om forflytning af en toiletstol, som på nuværende tidspunkt ikke har voldt nogen problemer, toilet og værelse ligger dør om dør afstanden er ca. 4 m den ene vej og 4 m den anden. Hun vasker selv hænder efter hvert toiletbesøg. Skal toilettet have en bestemt størrelse i henhold til et regelsæt?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind