Attak efter tandlægebedøvelse

Spørgsmål

Er der en sammenhæng mellem bedøvelse ved tandlægebehandling og attak? Det værste af de to attakker, jeg har haft indtil nu, kom få timer efter jeg havde været ved tandlægen og fået en fyldning og blev bedøvet med sprøjte. Var ved tandlægen ca. kl. 9 om morgenen - og attakket startede ca. samtidig med at bedøvelsen forsvandt ved middagstid. Det startede med sovende hænder, derefter fødder og i løbet af få dage var det føleforstyrrelse (bedøvet, sovende og derefter forsinket reaktion i armene, kraftnedsættelse i armene - og til sidst delvist lammede hænder) i hele kroppen fra kravebenet og ned.

Er der en sammenhæng mellem behandling ved tandlæge og udløsning af attak? Jeg har ikke kunne finde noget svar på det spørgsmål på nettet. Sidste men ikke mindst så er begge attakker blevet udløst i stressede perioder, hvor stor en indflydelse har stress på udløsning af attakker?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind