Bedring efter antibiotika

Spørgsmål

Min mand har haft diagnose sclerose i 5 år, en blodprop i hjernen for 2 år siden og for en uge siden et anfald (som jeg først troede var et attack eller ny blodprop), som muligvis skyldtes en blodforgiftning på grund af blærebetændelse. Han blev i den forbindelse indlagt akut i 5 dage (fra lørdag til onsdag).

Under denne indlæggelse fik min mand 2 slags antibiotika via drop. Søndag/mandag oplevede vi noget mærkeligt (men meget glædeligt): Min mand som ellers var lammet i højere hånd kunne pludselig bruge hånden, og han talte også tydeligt (hvilket vi ikke havde oplevet de sidste 2 år på grund af afasi).

Efter at være kommet hjem fra hospitalet er han '"faldet tilbage" og er nu lige som han var før indlæggelsen. Kan det være antibiotika som har påvirket kroppen i en positiv retning for kort tid?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind