Gå til hovedindhold

Behandling af bivirkninger ved interferon

Spørgsmål
Min kæreste fik konstateret MS i september, og har været på Interferon behandling lige siden. Hun får slemme bivirkninger i løbet af natten - især meget slem hovedpine - på trods af hun tager 4 - 6 Panodiler i løbet af den efterfølgende nat, og må for det meste sygemelde sig dagen efter.  

Jeg har læst på jeres hjemmeside at Ibuprofen og Paracetamol hjælper mod denne hovedpine. Vi har Panodiler og Ipren (200mg) herhjemme, som hun tager engang imellem. Dog har hun fået noget Naproxen (Bonyl 500mg), og er begyndt at tage sådan en tablet, lidt efter hun har taget interferon.
Jeg synes det virker på hende, som om at bivirkningerne kun er blevet værre, efter hun er begyndt på det. Kan der være en sammenhæng der imellem?
Burde hun kun tage Paracetamol eller Ibuprofen?
Kan der forekomme problemer, hvis hun blander? (1 Panodil og 1 Ipren på samme tid).
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang