Behandling på andet sygehus

Spørgsmål
Jeg skriver på vegne af min kæreste som fik konstateret MS i efteråret 2007 og har været i behandling lige siden. Hun var på dette tidspunkt studerende, men er nu færdig med skolen og har fået job i Jylland.

Hun har valgt ikke at flyttet sin adresse i folkeregistret, til der hvor hun har fået arbejde, og er i vores hjem på Sjælland hver weekend.

Nu er hun så begyndt at få mistanke om, at hun er på vej ind i et attack, da hun pludselig føler sig svimmel en gang i mellem, hvilket ikke er normalt i dette omfang. Sidste gang hun fik et attack, kunne hun dårligt sidde i bilen i en periode, for ikke at tale om at sidde i et tog i to timer. Derfor ønskede hun at høre om, hvorvidt hun kan få behandling for attacket i Jylland, i stedet for at skulle køre hele vejen til Sjælland.

Åbenbart var det ikke muligt, for da hun ringede til sin nuværende scleroseklinik, sagde de at det er der hun har "forløb", og at det er det eneste sted hun kan få behandling.

Jeg vil derfor høre om, hvilke rettigheder hun har angående at kunne søge behandling i Jylland eller et andet sted, hvis hun ikke kan rejse til den anden ende af landet på grund af sin sygdom?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind