Gå til hovedindhold

Behandlingsskift

Spørgsmål

Jeg skriver til jer, da jeg nu har været i behandling med Avonex siden august 2010. Siden opstart af medicinen har jeg haft følgende symptomer:

August 2010: Svag kæbe (udtrætning fornemmelse af begyndende krampe, samt attak på ørerne - øget følsomhed overfor høje lyde (det nærmest "smælder").

Septemper 2010: Attak i nakke (pseudoattak), samt hørenedsættelse, tinnitus og svimmelhed. (infektionstal = 10 - pseudoattak?).

Oktober 2010: Tinnutus og hørenedsættelse.

November 2010: Nedsat hørelse og tinnitus, samt nedsat kraft i venstre arm efter ondt i ryggen og nakken. Armen spjætter ved chok grundet lyde.

December 2010: Attak i benet (test for blærebetændelse positiv - attak dog tiltagende trods behandling), samt dobbeltsyn.

Januar 2011: Tinnutus og hørenedsættelse.

Februar 2011: Tinnitus og hørnedsættelse, samt krampe og følelsesforstyrrelser i nakke.

April 2011: Tinnitus og hørenedsættelse, primært venstre øre.

Maj 2011: Dobbeltsyn samt tinnutus og hørenedsættelse på højre øre.

Jeg oplever at symptomerne på mine ører er blevet meget hyppige efter opstart af medicin. Kan det have en sammenhæng?

P.t. har jeg hvad jeg vil betegne som 2 attakker samtidig - dobbelsyn og synsforstyrrelser samt problemer med øret.

Mit spørgsmål er så, hvor mange attakker skal der til, før jeg kan komme i betragtning til at skifte medicin?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang