Gå til hovedindhold

Bivirkninger ved Plegridy

Spørgsmål

Jeg har fået medicin i 9 år her den 1 maj. De første 8 år fik jeg Avonex med en del bivirkninger i starten, men så fungerede det fint. Jeg har for et år siden skiftet til Plegridy, der var lidt bivirkninger i starten. Jeg tager Plegridy torsdag aften, så kommer bivirkningerne først lørdag eftermiddag, nogen gange fredag morgen eller fredag aften. Så blev det fast at bivirkningerne kom fredag, men ikke værre end at Panodil kunne slå det ned. Her de sidste 4 gange har jeg bare været total sat ud af drift i 24 timer. Jeg tager Plegridy torsdag kl. 20. Bivirkningerne kommer så med fuld styrke fredag omkring kl. 14. Panodil virker ikke. Det er hedeture, og så fryser jeg. Hvordan kan det være at bivirkningerne pludselig bliver så krafttige? Har I erfaringer med, hvad jeg kan gøre for at afhjælpe bivirkningerne?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang