Gå til hovedindhold

Bivirkninger ved Rebif

Spørgsmål
Jeg har haft MS i 14 år - og fået Rebif lige siden. Rebif ændrede præperatet, og der kom Rebif 22 og Rebif 44. Det har vel været omkring 2004. Efter dette måtte jeg pludselig tage Panodil sammen med min sprøjte, da jeg får kraftige influenza symptomer.

Jeg får kun Rebif 22, da mine trombocytter faldt drastisk på fuld dosis, og stadig er lige under minimum på halv. Derudover begyndte jeg at få migræne, efter de ændrede det samt Raynaud fænomen - som blankt afvises at have noget med det at gøre. Jeg er så plaget af det, jeg har svært ved at passe mit arbejde pga. 6-10 fraværsdage med SLEM migræne, som varer 3-4 døgn og kommer 2-3 gange om måneden.
Jeg er syg så ofte, at jeg har dårlig livskvalitet og derudover gør det SÅ ondt. Jeg har gået på hovedpinecentret, men der er ikke fundet noget der hjælper, så jeg kan være aktiv i den periode. Sclerosen er der til gengæld kontrol over. Men migrænen fylder så meget, at jeg nu overvejer at forsøge at holde pause fra Rebif 22, for at se om det hjælper?

Da jeg fik Rebif 44, blev jeg utrolig påvirket og havde meget ondt i kroppen, og havde det som om jeg havde en sort sky over hovedet - underligt i hovedet. Dette aftog en del på Rebif 22 - jeg ved ikke hvilken hjælpemiddelstoffer, de har ændet i Rebif dengang, men tydeligvis noget min krop ikke er glad for.
Er jeg dum, hvis jeg holder pause fra Rebif?
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang