Børn eller ej

Min kæreste på 27 år, blev, for to år siden, diagnosticeret med DS.

Vi planlægger nu at få et barn, men jeg er tilbageholdende på grund af min kærestes ryg; hun har skæv ryg og en "vandrende" discusprolaps. Lægerne vil ikke give os svar på om hun skal opereres i ryggen, idet hun får en ny læge hver gang hun har været på sygehuset og blevet undersøgt - en ny læge, som sender hende igennem de samme undersøgelser igen. Sådan har det kørt i lang tid.

Hun har mange rygsmerter, især i lænden. Jeg er bange for, at de ekstra belastninger på ryggen og mellemgulvet ved graviditet, vil skade hende.

I forvejen ved vi ikke om hendes DS-medicin virker, idet hun var inde og blive undersøgt samt få taget blodprøver, hvor de ikke var sikre på om hendes medicin virkede.

Mit spørgsmål er, om man kan få undersøgt, om min kæreste kan holde til en graviditet? Samt hvad vi skal gøre for at få nogen svar ud af lægerne, med hensyn til hendes ryg samt hendes medicin?

Disse spørgsmål kommer til diskussion herhjemme hver dag og tager hårdt på vores forhold, da jeg vil have nogle svar og hun vil have børn nu, fordi hun er bange for at der måske sker noget med hende, inden hun får børn.
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind