Gå til hovedindhold

COVID-19 vaccinebivirkninger og Gilenya

Spørgsmål

Jeg får Gilenya. Ved min første covid vaccination, oplevede jeg at få ekstrem høj puls og blev meget utilpas, utrolig ubehageligt. Blev tilset og overvåget af læge på stedet. Efter ca. en halv time begyndte pulsen at falde. Han var dog ikke umiddelbart bekymret over reaktionen. De efterfølgende dage var jeg ret utilpas og svimmel. Føler stadig jeg har “hjertebanken" her 4 uger efter. Men måske er det også den ekstra fokus jeg nu har på hjertet der spiller ind.

Tænker du der er en sammenhæng mellem brugen af Gilenya og denne bivirkning? Er lidt bekymret for, hvad jeg kan forvente ved 2. stik og ved ikke helt, hvem jeg skal henvende mig til.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang