Gå til hovedindhold

Depression på Rebif

Spørgsmål

Jeg fik MS-diagnosen i 2007, og har siden været i behandling med Rebif 44, kort afløst af gammaglobulin efter en graviditet. Jeg døjer i længere perioder med manglende energi og nedtrykt stemningsleje, uoverskuelighedsfølelse, manglende initiativ mv. Depressive symptomer. Sidst jeg var til kontrol informerer min neurolog (som er ny for mig) mig om, at betainterferon kan give depression som bivirkning. Min tidligere neurolog har aldrig nævnt det trods lignende symptomer. Jeg vil meget nødigt skifte medicin, jeg tåler Rebif rigtigt godt (bivirkninger klares med Pamol, og meget begrænset sygdomsprogression), men det kan naturligvis blive nødvendigt. Hvad er jeres viden og erfaring omkring betainterferon og depression?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang