Gå til hovedindhold

Depression ved interferonbehandling

Spørgsmål

Jeg er i behandling med Avonex, men oplever depressiv tilstand efter jeg har taget medicinen, det svinger fra 1-2 døgn efter. Jeg overvejer kraftigt at skifte medicin, men har læst om de andre 1. valg som findes, at de også har depression som bivirkning. Jeg vil helst ikke gå fra et produkt som giver disse gener over på et andet med sammen egenskaber, men har hørt at man ikke nødvendigvis får samme bivirkninger ved et skifte.

Hvad er der af erfaringer på dette område - hvor mange oplever ikke at få samme symptomer ved et skifte? Og hvad sker der hvis man har så svære symptomer på alle 1. valg produkterne? Kan man så få 2. valg produkter alene ud fra bivirkninger, eller må man så overveje et stop i medicinen?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang