Gå til hovedindhold

Er det lovpligtigt at sende en årlig meddelelse

Spørgsmål

Jeg har en pensionsordning med dækning for tab af erhversevne ved mere end 50% fra en tidligere arbejdsgiver. Denne forsikring er i funktion, og har været det siden juni 2010, da jeg kun arbejder 15 timer ugentligt. Samtidig dækker forsikringen også indbetalingerne til selve pensionsordningen. Det har ikke siden været muligt få mig at få en skriftlig årlig opgørelse fra pensionsselskabet, med årlig indbetaling, forrentning og depotets størrelse. Selv om jeg ikke indbetaler selv, har det jo stadig økonomisk interesse for mig, at vide hvordan status er.
Er det ikke lovpligtigt for pensionsselskabet at skriftligt informere om årlig status?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang