Er kløe og snurren i armen led i sclerose

Spørgsmål

Jeg skriver på grund af, at jeg er bekymret for min kæreste. Han er en 24 årig mand, der ellers er sund og rask. For ca. 1,5-2 år siden fik han pludselig opståen kløe på brystkassen uden betydelig udslæt. Det var dog rødt. Det kom kun i forbindelse med, hvis han var lidt aktiv, f.eks. hvis han løftede en tung genstand eller støvsugede. Det forsvandt umiddelbart derefter. Han var ved læge, og hun mente at det var nældefeber og fik allergimedicin, hvilket også hjalp. Det stod på omkring en måneds tid. Han mærker ikke noget til det nu, og vi har ikke tænkt videre over det.

Han har nu oplevet at hans højre arm sov i nogle uger - men kun i forbindelse med opvågning. Han har kun kunnet mærke det i få minutter, hvor det derefter er forsvundet. Han har udført ensidige bevægelser med denne arm, og hans læge og ham selv mener, at det skyldes det. Jeg synes også det giver mest mening, da det kun er i forbindelse med opvågning, han oplever det, men bliver alligevel bekymret. Han er selv helt sikker på, at han ikke fejler noget, og synes ikke der er nogen grund til at kontakte lægen yderligere. Hvad er din mening? Kan kløen og den sovende fornemmelse i armen være sclerose symptomer?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind