Flydende ernæring

Spørgsmål

Min mand har sclerose og er plaget af Trigeminus neuralgi. Dette betyder, at han kun kan indtage mad i flydende form. Vi har udarbejdet en "overlevelses" madplan som ser sådan ud: ca. 1/2 l mælkeprodukt, 40 g valleprotein, 100-200 g bær, 1 spsk hørfrøolie eller lidt avokado, banan eller pære. Som formiddags måltid: purerede kogte grøntsager tilsat lidt fedt og risprotein, ca 40 g - til resten af dagen. Nogle gange får han almindelig mad, hovedsagelig brød med pålæg, chips og slik, men ikke ret meget kød og fisk. Juice kan han heller ikke drikke, da det forårsager smerte anfald. Får tilskud af D-vitamin og flydende multivitamin/mineral. Nu har det stået på i flere måneder, og i den forbindelse vil jeg høre, om dette kostforslag er ok, hvad kan vi evt. ændre eller supplere med?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind