Forespørgsel om madras og regnslag

Spørgsmål

Jeg skriver på vegne af min mand, som har nogle spørgsmål. Min mand fik konstateret sclerose for 3 år siden og har siden haft flere attaker, hvilket har bevirket at han i dag er meget svagtseende, samt at motorikken heller ikke har det så godt (derfor er det også mig der skriver).

Min mands spørgsmål går på følgende:

Han har fået bevilliget kørestol fra kommunen fordi bennene ikke kan bære mere, og den kørestol vil vi selvfølgelig gerne passe på, så vi spurgte efter et regnslag. Dette blev der sagt nej til, så derfor spørger vil vi gerne høre dig, hvor man kan købe et godt regnslag til en kørestol? Og hvorfor kan kommunen egentlig ikke bevillige sådan et med til kørestolen?

Han har desuden fået en madras til sengen, og da han så spurgte om han kunne få en anden, fordi han ikke lå godt på den han havde fået, og at den desuden ikke passede i sengen, så kom kommunen bare med en topmadras - den er selvfølgelig også fin, men hvorfor kan der ikke bevilliges en madres der passer i sengen og så kombinere de to?

Et sidste spørgsmål: Kender du til en fond eller et legat der kan hjælpe os til at betale uddannelsen af vores hvalp/ung hund til føre/hjælpehund? Vi spørger om dette, da dansk blindesamfund som sagt ikke hjælper svagseende, men kun hjælper blinde. Vi har fundet et godt sted hvor de vil uddanne vores hund, men vi mangler hjælp til det økonomiske (det drejer sig om kr. 40.000).

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind