Forhåndsgodkendelse af rejseforsikring

Spørgsmål

Min datter på 26 år har netop fået diagnosen sclerose, og er blevet tilrådet behandling med Gilenya. Hun er meget påvirket - psykisk. For at slappe af, få ro og være sammen med sin familie er der planlagt ferie til Italien. Hun skal dog påbegynde behandling i juli måned - en uge før end planlagt ferie til Italien.

Spørgsmålet er, om det er forsvarligt at rejse på ferie en uge efter opstart med Gilenya? Skal hun blive hjemme eller vente med at opstarte behandling til efter ferien? Forsikringen vil højst sandsynligt ikke dække ved evt. behov for indlæggelse/behandling (i tilfælde af attak eller bivirkninger til medicin, der kræver lægebehandling, da hun på afrejsetidspunkt ikke har været i behandling i 2 måneder)? Ultimo august skal hun også til USA - også inden, hun har været i behandling i 2 måneder!

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind