Gå til hovedindhold

Forstoppelse af Gilenya

Spørgsmål

Jeg har været på Gilenya i 3 uger og har fået voldsom forstoppelse efter påbegyndt medicin. Jeg kan gå i 5 dage uden toiletbesøg overhovedet, så tager jeg Laxoberal 20 dråber, og først derefter sker der noget efter 1 døgns tid. Min livskvalitet er virkelig blevet forringet. Kan det være rigtig, at jeg ikke længere kan komme af med min afføring på normal vis - altså uden afføringsmidler, som ellers ikke tidligere har været noget problem. Min forstoppelse er opstået efter opstart på Gilenya medicinen. Jeg havde ingen problemer med min fordøjelse på Tysabri, udover den almindelig træge mave sclerose kan give. Er forstoppelse et kendt fænomen på Gilenya?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang