Genoptagning af behandling

Spørgsmål

Jeg har en søn på 30 år, som for ca. 3 - 4 år siden fik konstateret sclerose. Han startede med Avonex, men fik svære bivirkninger i opstarten, hvilket ikke ændrede sig synderligt med tiden. Han fortsatte med medicinen i ca 2 år, hvorefter han valgte at stoppe behandlingen, fordi bivirkningerne var svære i forhold til, at han ikke kunne mærke nogen bedring.

Han har nu pauseret i ca. et år. I den pause synes han ikke, der er sket de helt store ændringer, men hans venner og pårørende synes, at han er blevet dårligere gående. Det skal lige siges, at han i den periode har mødt en rigtig dejlig pige, så måske derfor føler han ikke, at han er blevet dårligere, da der selvfølgelig har været meget glæde i hans liv. Lægerne på OUH anbefaler at han starter medicin igen, men min søn er absolut ikke sikker - hvad kan vi gøre for at hjælpe ham igang? Min søn er også begyndt at lide af angst - socialforbi, kan der være en forbindelse til sclerosen?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind