Hvilken form for MS er værst

Spørgsmål

Min mand fik diagnosen primær progressiv sclerose for 14 dage siden. Vores møde med overlægen var dog ikke ret informativ, andet end han fortalte os, at der ikke kunne gøres noget for at sætte sygdommen i bero. Vi er begge fuldstændig i chok. Vi er midt i 30'erne og har 2 små børn. Lige nu tænker vi meget på fremtiden. Vi har brugt en del tid på nettet, men det har gjort os endnu mere forvirret. Vi ved godt at det er meget individuelt, hvordan sygdommen udvikler sig, men vi har brug for at have en smule facts at forholde os til.

Kan man sige noget om hvilken form for MS der er værst? Attakvis, PPMS, SPMS? Vi har brug for mere information omkring denne type MS sammenlignet med de andre typer. Vi synes ikke, vi kan finde ret meget om PPMS, andet end hvad det er. Ikke så meget om hvad fremtidsudsigterne kan se ud sammenlignet med de andre typer. Håber du har nogle inputs.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind