Hvordan får man snakket sammen i familien

Spørgsmål
Min mor har været diagnostiseret siden 1979, så det er mange år. Hun lider af sekundær progressiv sclerose, så udviklingen har været langsom. Hun er nu - desværre - meget ramt og har meget få funktioner tilbage.
Mine forældre bor i egen bolig, og modtager ingen hjælp fra hjemmepleje eller lignende, min far passer min mor på alle måder, og det er her mit problem er.

Min far har gennem de seneste år udviklet et alkoholmisbrug, sikkert grundet en afmagt overfor deres situation. Mine brødre og jeg er blevet enige om, at vi må have en snak med vores forældre og have gjort dem klart, at vi er meget bekymrede for dem begge. Men hvordan får vi fremlagt tingene, uden vores mor sidder tilbage med en følelse af at være en klods om benet på alle.
Vi ved vores far vil blive vred - det er hvad det er. Men vores mor vil givetvis blive meget ked af det og indadvendt, som hun plejer, når noget går hende på.

Jeg håber meget, at I kan give et godt råd, for vi ønsker jo kun vores forældre det bedste.
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind