Hvorfor bliver min mor ikke MR skannet

Spørgsmål

Min mor fik for ca. 25 år siden konstateret sclerose, hun har siden årligt været på sygehuset, og haft en meget kort samtale omkring hendes sygdom. Vi har gennem de sidste år været skeptisk over min mors stigende pilleforbrug, da der åbenbart ikke foretages andet end en gangtest samt en kort samtale. Vi bad derfor om at få en samtale med en neurolog.

Vi har haft denne samtale. Det var en meget ubehagelig oplevelse, vi bad om at min mor kunne få en MR skanning, da hun ikke har fået foretaget en sådan siden 1997 altså for 18 år siden, og vi mener at det ud fra en sådan skanning kan fastslås om sclerosen er blevet forværret. Neurologen afviste blankt, at det kunne komme på tale med en MR skanning, for som han sagde: Det er spild af skatteydernes penge, når din mor er 74 år gammel. Da jeg stadig fastholder, at vi gerne vil have foretaget en skanning eller yderligere undersøgelser, så vi er sikker på, at det dyre medicinforbrug der er, stemmer overens med sygdommen og doseres rigtig, så beder han os om at finde et andet sygehus, for han synes ikke om vores attitude.

Konsultationen medførte at min mors medicinforbrug blev nedsat, men nu står vi tilbage med en endnu større frustration over, at vi ikke ved, hvor syg min mor er - og om hun oveni købet er blevet fejlmedicineret. Jeg håber, I kan hjælpe os i vores frustration, om hvordan vi kan komme videre.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind