Hvorfor ikke bruge MIS416

Spørgsmål

Jeg har netop læst om det nye middel MIS416, som virker mod både attakvis og sekundær progressiv sclerose. Det er ikke helt færdigtestet, men medicinen har haft så god effekt, at de spms-testpersoner, der har deltaget i forsøget, fortsat får MIS416 tilbudt "on compassionate grounds", altså fordi det ville være ubarmhjertigt at nægte dem en medicin, som de får det meget bedre af, blot fordi den ikke er helt færdigtestet endnu. Ikke overraskende er mit spørgsmål så, hvornår vi kan vente os MIS416 i Danmark? Der er mig bekendt endnu ingen medicin, der effektivt kan hjælpe folk med sekundær progressiv sclerose, så alene af den grund er MIS416 jo banebrydende. Derudover vil det jo være smart at kunne sætte rrms-patienter, der har haft sygdommen i 10 år eller længere, på MIS416 også, da man jo så ikke længere skal bekymre sig om, om disse patienter er gået i den sekundære fase eller ej, da medicinen jo virker i begge tilfælde. For yderligere information kan man læse en artikel på MS-UK.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind