Ingen behandling hjælper

Spørgsmål

Min far har progressiv sclerose på 6. år og lever dagligt med mange smerter, især i sine ben. Smerterne gør at han går rigtig dårligt og nu bruger mest kørestol samt sidder meget. Når han ligger sig ned kan han ikke holde det ud at lægge ret længe, da smerterne tager til og benene ligesom stivner. Han synes ikke at det føles som kramper eller spasmer.

Jeg ved han tager 9 marinol om dagen og en ting mere, som jeg desværre ikke, lige nu, kan huske hvad er. Han går desuden til fysioterapi en gang om ugen, men træner ikke yderligere.

Han virker meget trist og ligeglad. Er ramt lidt kognitivt.

Er der nogen behandlingsformer, der eventuelt kunne tage mere af smerterne, uden at bedøve ham helt? Vil yderligere fysisk aktivitet kunne hjælpe? Kunne en elevationsseng måske hjælpe ham til at sove bedre?

Han er tilknyttet læge på et nærliggende sygehus, men får her hele tiden at vide, at de ikke kan hjælpe ham yderligere.

Han har desuden kateter til at hjælpe ham med at tisse.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind