Ingen gentest for MS

Spørgsmål

Da der i den nærmeste familie er 3 kvinder (kusine, fars kusine og faster) med sclerose, er vi til vores ældste datter på 15 år blevet tilbudt henvisning til Vejle for at få lavet en test, der vidst nok kan afsløre, om hun er bærer eller selv vil udvikle sclerose over tid.

Vi er i syv sind, om vi skal sige ja tak eller ej. Der er mange spørgsmål i den forbindelse, der presser sig på – liste med fordele og ulemper ser ikke ud til at række. I oktober ’15 fik hun konstateret en D-vitamin på 51 og er nu i behandling for dette. Den seneste tid har hun klaget over påvirket syn, hvilket snarest bliver undersøgt hos optiker. Symptomer, som disse, vil der givetvis komme flere af, og vi kan mærke, at det gør os utrygge. Har I nogen erfaring med, hvad der er godt at gøre i den slags situationer? Test, vide og evt. forebyggelse eller ej?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind