Is

Spørgsmål

Vi har lavet en del om i kosten, for at følge scleroseforeningens vejledning i forbindelse med kost. Både min mand og jeg er dog meget glade for is, og jeg har fundet en light is, fra Hjem IS, som min mand er rigtig glad for. Spørgsmålet er bare: Må han få den?

Nedenstående er den information der gives om isen og dens indhold:

Mælkeis med jordbærsmag og jordbærrippel (11 %), uden tilsat sukker. Sødet med aspartam, indeholder en fenylalaninkilde.

Ingredienser: Skummetmælk, polydextrose, jordbærrippel (jordbærkoncentrat, maltitol, vand, hyldebærkoncentrat, surhedsregulerende middel (natriumcitrat, citronsyre, ascorbinsyre), stabilisator (pektin, carrageenan), aroma, sødemiddel (aspartam)), fløde, maltodextrin, vallepulver, glycerol, emulgator (mono- og diglycerider af vegetabilske fedtsyrer), stabilisator (guargummi, natriumalginat, johannesbrødkernemel), aroma, farve (rødbedefarve), sødemiddel (aspartam 30 mg/100 g).

Kan indeholde spor af nødder.

Næringsindhold pr. 100 g: Energi 420 kJ/100 kcal, protein 2,0 g, kulhydrat 12 g (sukker 0 g), fedt 4,5 g (mættede fedtsyrer 3,2 g), kostfibre 11,6 g, natrium 118 mg.

Nettovægt/volumen: 69 g/120 ml – 10 stk.

Bemærk at oplysningerne er vejledende. Der henvises til produktets emballage.

Næringsindhold pr. 100 gram: Kulhydrat 12 g gram, fedt 4,5 g gram, protein 2,0 gram og energi 420 kj/100 kcal.

Allergitabel: Peanuts: Nej, nødder: Spor af, mælk incl. laktose: Ja, æg: Nej, sojabønner: Nej, kornprodukter indeholdende gluten: Nej.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind