Kan betainterferon købes

Spørgsmål
Min kæreste fik konstateret sekundær progressiv MS i 2003. I den forløbne periode har han været tilknyttet et sygehus og har fået tilbudt først Novantrone (i ca. 3½ år) og nu Treosulfan (startede behandling i vinters). Indimellem er der forsøgt suppleret med koncentreret binyrebarkhormon-behandling.

Ingen af behandlingerne har haft en synlig effekt, forstået på den måde, at hans MS har udviklet sig jævnt progressivt siden 2003. Status er, at Claus pt. slæber sig afsted med gangstativ til de helt korte afstande (inde i huset) og bruger kørestol/el-scooter/bil til de længere afstande.

På baggrund af sygdommens hidtidige mønster, er det mit bud at han sidder permanent i kørestol inden for det næste ½ år.

Som det fremgår af ovenstående, har han ikke været i betainterferon-behandling, Sygehuset har flere gange tilkendegivet, at de ikke ønsker at tilbyde ham denne behandling.

Ikke desto mindre, kan vi konstatere at en effekt ikke kan udelukkes - også til MS-patienter uden et tydeligt attakmønster. Vi har selv mod på at afprøve denne mulighed, og jeg spørger derfor om hjælp til at finde privathospitaler, som kan tilbyde en betainterferon-behandling, helst i DK.

Vores søgning har hidtil ikke båret frugt.
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind