Gå til hovedindhold

Knuder når man rammer et blodkar

Spørgsmål

Jeg bruger Rebif 3 gange ugentligt, men de sidste par gange må jeg have ramt et blodkar, når jeg har skudt den af. Når jeg fjerner selve rebifinjektoren efter ca. 10 sekunder, er der nemlig sket det, at der har sivet/løbet så meget blod ud at 2 stk. alkoholswabs ikke har været nok til at fjerne blodet.

Så mit spørgsmål er nu: Når medicinen at blive optaget i kroppen, når det sker at jeg rammer et blodkar og idet jeg fjerner rebifinjektoren pibler ud med blod?

De gange jeg har ramt et blodkar dannes der desuden efterfølgende en kugle under huden. Er dette almindeligt, eller er jeg bare uheldig med at få placeret injektoren, eller er min teknik bare ikke i orden? (Jeg tænker om jeg bare er uheldig, da det jo først er noget der er begyndt den senere tid, og jeg har taget medicinen ca. 10 måneder).

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang