Kommunikations hjælpemidler

Spørgsmål

Min svigerfar har sclerose. Han er 68 år og har få funktioner tilbage. Han kan faktisk kun bevæge den ene arm og hovedet. Han ser og hører dårligt, og får sværere ved at indgå i samtaler og det der sker omkring ham. Desværre er hans stemme også begyndt at svigte. Det tager meget lang tid for ham at få ordene frem, og det er en meget svag stemme.

Hvilke hjælpemidler kan man anvende, for at vi stadig kan kommunikere med ham, når stemmen helt er væk? Det haster, hvis der skal kalkuleres med tid til indlæring for ham og alle omkring ham, så er der et relativt lille vindue. Han er ikke vant til IT-redskaber, så hvis det er den type, så skal det være meget enkelt. Desuden ser han meget dårligt og har svært ved at fokusere.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind