Livsforsikring ved køb af hus

Spørgsmål

Min kæreste er scleroseramt og diagnosticeret for 4 år siden, men arbejder på fuld tid og får interferon. Vi har netop bygget hus og er flyttet sammen. For at sikre hinanden, bad vi bankens forsikringsselskab om at tegne en krydslivsforsikring. Dette lykkedes men kun for mit vedkommende, idet min kæreste blev afvist. Så hvad gør vi så i stedet for for at sikre hinanden. Vi er først lige flyttet sammen her i 2014, selvom vi har været sammen i 3½ år, og vi er gjort bekendt med, at man først kan sikre hinanden, når vi har været samboende i 2 år eller alternativt blive gift, hvilket vi ikke er helt klar til for nuværende.

Er I bekendt med et forsikringsselskab, hvor vi kan købe denne krydslivsforsikring trods sclerose diagnosen? Vi har tilsammen 5 børn, hvoraf jeg har 3 fra tidligere forhold på 24, 22 og 17 år, og min kæreste har 2 børn på 13 og 15 år, hvor deres mor døde for ca. 4 år siden. Vi er hhv. 51 og 50 år og begge fuld tid på arbejdsmarkedet.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind