Gå til hovedindhold

Medicinskift ved voldsomme bivirkninger

Spørgsmål

Efter 1 års tid på Aubagio skiftede jeg til Tecfidera pga voldsom diarré dagligt. På Tecfidera lød beskeden der kunne opstå lidt rødmen efter indtagelsen. Den rødmen jeg oplever er nærmere solskoldning på hele kroppen 4-5 timer efter indtagelse (lidt som en allergisk reaktion), Alnok er forsøgt uden effekt. Hjertemagnyl tager jeg kun de dag jeg arbejder, og det tager toppen. Bliver dog stadig rød. Vil denne bivirkning være nok til et skift af medicin igen?

Jeg har virkelig svært ved ikke at gå og frygte flushing. Det er meget ubehageligt, og påvirker også mit velbefindende? Treo er ikke en mulighed for mig at forsøge med, da jeg kaster op. Jeg ønsker ikke et dagligt indtag af smertestillende.

Hvilken medicin vil man evt. forsøge med som 3. forsøg? Er der noget andet medicin, der ikke har så indgribende bivirkninger som flushing over hele kroppen eller hårtab og diarré?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang