MS eller Neurosarkoidose

Spørgsmål

Jeg er under en langtrukken udredning for sclerose evt. neuro sarkoidose (har lunge sarkoidose i ro noget tid). Først MR scanning for snart et år siden, og igen for 9 måneder siden denne gang med kontrast. Eneste fund har været degenerative forandringer. En lumbalpunktur har vist oligoklonale bånd (normal crp, men leukocytose, hvor man ikke har fundet en grund).

Ses oligoklonale bånd ved sclerose, når det er eneste fund i lumbalpunkturen? Har nu nye symptomer de mener kan skyldes sclerose eller neuro sarkoidose.

Er følgende klassiske sclerose symptomer? Føleforstyrrelser i arme for 1 år siden - varede 3-4 uger. Føleforstyrrelser i ansigtet der varer ved. Problemer med vandladning - skulle tisse konstant og kunne ikke vente, det startede ca. samtidig med føleforstyrrelserne og varede 4-6 uger. Fik brændende smerter i underbenene, det har varet ved i 6 måneder - får Lyrica. Og nu i sidste uge forsvandt mit højre ben pludseligt. Først en sovende fornemmelse, fulgt af at miste al følelse og styrke i benet, hvor efter det i løbet af nogle minutter begyndte at vende tilbage til normalen - efterfulgt af muskelsmerter efter ca. 2 timer. Så ny scanning. Har i hele perioden haft et lidt mærkeligt dobbeltsyn og tingene flyder sammen. Styrken i mine briller er rigtig, og er tjekket for sarkoidose i øjnene. Er disse symptomer klassiske MS symptomer?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind