Ophør med beta-interferon 2

Spørgsmål

Jeg er aktiv i en sklerosegruppe som har eksisteret siden 2003. Vi har et spørgsmål som lyder: Af os i gruppen har én person fået forebyggende attakmedicin siden 2002, én siden 2003, to personer siden 2004 og jeg har siden 2007 (interferon-beta).

Før vi fik beta-interferon havde vi fra 2 til 7 attaks pr. person, og efterfølgende ingen - det er vi selvfølgelig meget glade for. Hvad vi finder mere ubehageligt er vores kontrolbesøg på de respektive sygehuse, fordi når vi svarer, at det går godt er næste spørgsmål: "Skulle vi så ikke stoppe interferonbehandlingen?".

Flere af os er "gået i sort" ved dette spørgsmål og vi har drøftet i gruppen, hvad der mon kan ligge til grund for denne holdning? Vi forstår ikke, hvad årsagen skulle være for at stoppe med en behandling der virker. Kan det være af økonomiske årsager? Eller har det noget at gøre med bivirkninger eller helt andre årsager, som vi ikke kender til?

Håber at du måske kan give os en forklaring på, hvorfor vi skal stoppe med en behandling som virker.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind