Påvirkning af sclerose via kosttilskud

Spørgsmål

Er det okay at indtage jern i kosttilskud, når det indgår i en fødevarematrix, fx den multivitamin fra NDS. Fik fortalt fra firmaet NDS: Jern er i en fødevarematrix nøjagtig som den mad vi spiser. Altså den jern vi bruger opfører sig som den jern der er i mad. Jernindholdet i denne multivitamin er 4,0 mg ADT 29. Kan jeg med sindsro indtage deres multivitamin eller bør jeg stadig gå uden om kosttilskud som indeholder jern?

Jeg vil gerne høre om Beta 1-3, 1-6 glucan er et stof som kan påvirke sclerosen negativt? Det findes i flere vitaminer bl.a. i dem fra Cytoplan som også er et fødevarematrix - den skal dog købes via udlandet.

Kan Gurkemeje som kosttilskud fx den økologiske fra Pukka påvirke inflammation i en gunstig retning, og er den til gavn for os med sclerose, og den kroniske betændelsestilstand vi har i kroppen? Hvilken kosttilskud udover Gurkemeje har stor effekt på betændelsestilstand i kroppen til gavn for MS patienter?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind