Risiko ved Fampyra

Spørgsmål

Jeg er startet på Fampyra, foreløbig i en testperiode på 14 dage. Jeg har læst om stoffet og er efter læsning af nedenstående blevet urolig. Jeg vil jo gerne have det så godt som muligt, men vil på den anden side ikke risikere at ødelægge mere end nødvendigt på længere sigt.

Jeg vil derfor høre om jeres syn på dette: (fra bloggen Multiple Sclerosis Research af Gavin Giovannoni, Barts and the London)
"...Aminopyridines will almost certainly increase the energy requirements of damaged, vulnerable, demyelinated axons as they will require more energy for repolarization the process by which they get ready to transmit another electrical signal. There is now good evidence that increasing the energy requirements of axons may result in further axonal injury and loss. Essentially this is the theory underlying the use of sodium channel blockers, such as phenytoin or lamotrigine, as neuroprotective compounds in MS; by reducing transmission you reduce the energy requirements and hence protect vulnerable axons. For these reasons I am wary about the long-term use of Fampridine in MS-related motor fatigue. I am worried that Fampridine may speed up the rate of disability progression. "

Svar

Log ind som medlem