Særlige udgifter forbundet med uddannelsen

Spørgsmål

Min datter fik konstaterert sclerose for ca. 5 år siden - hun var dengang 22 år. Det påvirkede hende ikke voldsomt i starten, og hun gik derfor optimistisk i gang med en længerevarende uddannelse på universitetet, hvor hun stadig er under uddannelse. Som årene er gået og der har været attakker, har hun fået varige mén på øjnene og har meget svært ved at læse sine studiebøger - ligesom det trætter hende meget at læse i længere tid af gangen. Hun er blevet oplyst om, at hvis hun var ordblind, ville hun kunne få lydbøger tilpasset sit studie - men nu er hun jo altså ikke ordblind. Jeg vil derfor gerne vide, hvilke muligheder hun har som sclerosepatient for at kunne få sine studiebøger på lydbøger, så hun kan gøre sin uddannelse færdig. Som det ser ud i øjeblikket tror hun ikke, at hun vil kunne gøre uddannelsen færdig uden lydbøger til hjælp - hvilket vil være brandærgerligt, eftersom hun ellers er nået så langt i studieforløbet.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind