Gå til hovedindhold

Samtale på arbejdspladsen

Spørgsmål

Hvornår skal jeg informere min arbejdsplads om, at jeg er under udredning for MS? Jeg er ansat i en ledende stilling og har gennem en årrække oplevet forskellige symptomer, bl.a. træthed, nedsat kognitiv funktion, men har blot opfattet dem som udtryk for stress eller alderssvarende udfordringer. Hverken min arbejdsplads eller jeg kan være tjent med at have mig ansat i min nuværende stilling ret længe. Jeg har mest lyst til at stoppe med det samme og give mig selv den nødvendige omsorg og ro, men jeg er i tvivl om, hvornår i forløbet det er klogt at orientere sin nærmeste leder og sine medarbejdere. Og hvordan er jeg stillet i forhold til få anvist et nyt og mindre krævende job på min arbejdsplads? Jeg er overenskomstansat på en statslig arbejdsplads.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang